måndag 4 februari 2013

Brunswick Lallare!

Jag kan minst sagt säga att jag är förbannad och grymt besviken på generalagenten för Mercury båtmotorer i sverige Brunswick! Ett gäng riktiga sopor som har mist en kund samt att denna kund (jag) kommer aldrig rekomendera någon att köpa en produkt från dessa skojare! Jag har sett till att lämna in min motor på service hos auktoriserad verkstad vid ett par tillfällen för att kunna få hjälp om det skulle hända något med min Verado motor under garantitiden (uttagen sista mars 2011) och idag har den gått 550 h (80% tomgång). Jag själv jobbar ju som servicetekniker på en stor bilverkstad så jag skulle ju i princip kunna serva motorn själv men valde att lämna in den pga garanti. När nu min motor började läcka olja och jag lämnar in den hos super verkstaden i södra Sverige Marinkompaniet AB Karlshamn trodde jag ju självklart att jag skulle få hjälp av Mercury/Brunswick med reparationskostnaden... Men ack vad fel jag hade... De mycket serviceinriktade medarbetarna på Marinkompaniet försökte få kostnaden betald av Brunswick pga att gummiringen på oljefiltret hade en spricka och ut kom motorolja men de fick tll svar att det inte var garanti... ??? Marinkompaniet stog snyggt för oljefiltret men jag fick betala felsökning å oljan 1800 kr ink moms. Hade vi fått in en kund med detta bekymmer å ens hade ringt/mailat å frågat om det var garanti hade vår generalagent ifrågasatt varför jag ringde! Kunden ska vara nöjd har de märken jag jobbat med i de 14 år jag jobbat i fordonsbranschen alltid kört på under garantifrågor. Vad ska jag med en "Garanti" till om den endå inte gäller? Å varför ska jag lämna iväg motorn hos auktoriserad verkstad för service för massa 1000 lappar när det inget hjälper??? Ren tur att det inte var något större problem för då hade jag dumpat motorn på deras kontor med lyftkran så hade de kunnat ha den som bojsten! Tack för snabb hjälp Ola med personal på Marinkompaniet Karlshamn ni är guld! www.marinkompaniet.com Riktigt förbannad Mercurykund!

3 kommentarer:

  1. Dummt och hjälpa en kund, iof svårt för vissa att tänka längre fram än vad näsan räcker...

    Tur att det var en packning och inget mer...

    SvaraRadera
  2. Byt Motor Kompis!
    Hahahaha
    Surt sa räven om rönnbären när han inte nådde dem!
    Du vet vem jag är!!!!!

    SvaraRadera
  3. http://www.marinkompaniet.com/UsedModel.aspx?ArticleOID=668375

    Skrattretande läsning efter att ha läst dina erfarenheter :(

    SvaraRadera